22-23E JANUARI I GÖTEBORG

hej blogen. som ni vet åkte jag till göteborg i lördags tillsammans med min pojkvän. vi körde vid halv elva på morgonen. det gick skit bra och vid klockan två vart vi framme på hotellet. för er som undrar bodde på vi på scandic backadal. grymt fint hotell faktiskt. hotellets inredning överallt vart snygg, rummen vart fina, grym hotellfrukost, tillgång till spa-avdelning och ett jätte fint lekrum.

(för martin del då. så glad han blev)

det enda minuset för oss vart väl att det var två sängar i rummet. vi trixade ju ihop dem själv rätt bra men om man som vi vill ligga och gosa blev det lite besvärligt med springan som bildades i mitten där. men det vart ju bara en natt och allt annat vart grymt så det vart bara en bagatell.

när vi kom fram till hotellet bytade vi snabbt om till badkläder och gick ner till varmvattenspoolen. det var uppskattat efter att ha suttit i bilen så länge. lite trist vart det att det inte fanns en gemensam bastu men vi klarade ju som tur vart oss bra på bara varmvattenspoolen också.

när det började närma sig kväll svirade vi om till lite annat än badkläder och tog bilen till centrum. efter många om och men lyckades vi hitta en parkering och en resturang. vi år kinamat på en resturang som hette mandarin. gottegott. därefter gick vi bort till lisebergshallen för att kolla på P3 GULD. vi hamnade av en slump precis nedanför v.i.p läktaren och brevid scenen där artisterna skulle ta emot pris. detta innebar ju att vi vart med på tv en del. vilket vi inte riktigt vart fullt medvetna med då vi i stort sätt helst stod och kollade på läktaren bakom oss där robyn, håkan (med band) och oskar linnros satt. haha på den läktaren satt även lazee och på andra sidan där satt bla johnossi, hoffmaestro, daniel adams-ray och adam tensta. men det vart ju självklart grymt kul att vara så nära alla kända människor. haha. efter galan plockade vi med oss lite gottigt hem till hotellet och kollade på robinson på martins macpro innan vi somnade.

och igår (söndag) gick vi upp halv tio för att käka frukost på hotellet. jag har alltid varit väldigt skeptisk till frukost och än mer till hotellfrukost. detta eftersom jag tycker det är jobbigt och svårt att äta för tidigt på dygnet. och om jag ska göra det ska det vara något jag verkligen tycker om och det brukar inte hotellen kunna servera mig.

(definitivt inte hotellen i USA)

men detta scandic hade en fantastisk frukostbuffé och vi båda vart mätta och belåtna när vi gick därifrån. vi tvingades lämna hotellrumment tolv. vilket jag tycker är lite tidigt men what to do. innan dess hann vi med att mysa lite, duscha, orsaka översvämning på hela badrummet

(vet fortfarande inte hur fan det gick till)

klä oss och packa väskorna vars innehåll bokstavligt talat låg runt hela rummet.

(kanske bara vart mitt innehåll som låg runt hela rummet. men bara kanske)

sen kan ni tro att vi sprang runt på stan. från klockan halv ett till tjugi i fyra. hittade jag något? nej. var märkta irriterad men å andra sidan har jag ju pengarna kvar nu ist. gäller att vara positiv. ja... klockan fyra vart vi på banan hem igen och åtta vart vi hemma. hos mig.

jag har haft en så fin och rolig helg tillsammans med min pojkvän. den finaste julklapp jag någonsin fått. säger det igen - du är bäst.




världens finaste underbaraste bästa håkan hellström öppnade galan med river en vacker dröm.


kitty jutbring vart pogramledare för galan.


robyn tar emot pris för bästa live framträdande.


läktaren brevid oss där bla robyn, håkan (med band), oskar linnros satt. (ingen zoom använd)


och där satt håkan. det vart en rad mellan han och robyn.


tove styrke tar emot pris för årets nykomling.


oskar linnros uppträder med 25.


johnossi tar emot pris för årets grupp.


och fina mr linnros. han satt på raden mellan robyn och håkan.


min fina pojkvän i bilen påväg hem igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0